|
EU DEMANA A FONT DE MORA QUE EXPLIQUE “LA MINVA DE DEMOCRÀCIA” EN EL CONSELL ESCOLAR |
|
|
|
|
05-02-2010 a las 09:26:37 |
|
La coordinadora d’EUPV i diputada autonòmica, Marga Sanz, afirma que la reducció de la participació de pares, alumnes i professors, així com la desaparició dels representants del Moviment de Renovació Pedagògica en el Consell Escolar Valencià, “és la mostra més evident de la intenció del conseller Font de Mora de minvar el pes de la comunitat educativa valenciana i aplicar el rodillo i la seua prepotència”.
Per a Sanz, el PP “ha perdut l’oportunitat de democratitzar aquest consell. Resulta, a més, certament hipòcrita quan vegem que de cara a la galeria actuen demanant un pacte per a l’educació, però al País Valencià aprofiten la revisió de la composició del Consell Escolar, per reduir participació d’agents socials imprescindibles en el sistema educatiu i pel contrari augmentar la presència de les entitats directament relacionades amb l’Administració”.
Esquerra Unida acusa a Font de Mora “d’intentar prolongar la seua ombra per tots els organismes. El seu únic objectiu és controlar-ho tot”, denuncia Sanz, qui afegeix que aquesta modificació “suposa un rebuig a la innovació educativa precisament quan el sistema educatiu valencià està al capdavant del fracàs escolar”.
La diputada d’esquerres ha anunciat que portarà aquest tema a les Corts, demanarà la compareixença del conseller per a que explique quins han estat els criteris per a actuar d’aquesta manera en el Consell Escolar i presentarà esmenes a la modificació de la llei “per a que aquest consell represente a la comunitat educativa i tinga un veritable funcionament democràtic”. |