“Rajoy, Mato, Fabra i Rosado són els responsables de que hui siga un dia funest per al dret universal a la salut”

dissabte 1 setembre 2012  |  Publicat a: Actualitat, Notícies, País Valencià, Portada

EU participarà hui en la concentració a València contra el decret que nega l’assistència sanitària als immigrants en situació irregular

 

La síndica d’EUPV en Les Corts i coordinadora de la formació d’esquerres afirma que l’apartheid sanitari que hui començarà a aplicar-se al País Valencià, “suposa tractar als immigrants que no tenen els papers en regla com si no foren persones. És una mostra clara i contundent de xenofòbia i racisme. Ens avergonyeix aquest govern que en sols uns mesos està aniquilant allò que amb tant esforç hem construït: l’estat del Benestar. Rajoy, Fabra, Mato i Rosado, responsables directes d’aquesta situació, no són dignes d’ocupar els càrrecs que ocupen”.

 

Sanz, qui ja reclamà ahir la dimissió del conseller de Sanitat, l’ha acusat “d’aplicar mesures indignes per a les persones, com és l’apartheid sanitari i la privatització del sistema, i a més fer-ho amb improvisació, creant un caos total i generant una inseguretat i una desprotecció sense precedents”, ha criticat.

 

Per a Esquerra Unida, el PP “està carregant-se amb una violència increïble l’estat del Benestar i tot allò que durant molts anys ens ha costat tantíssim alçar. Estem parlant de drets humans, i no es pot parlar d’una altra cosa que no siga la dimissió d’aquells que els vulneren, començant pel conseller”, reclama Sanz.

 

Esquerra Unida ha fet una crida a la participació massiva en la concentració pel dret a la Salut Universal, la qual tindrà lloc hui mateix a les 19H a la Plaça de la Mare de Déu de València, convocada per la Mesa d’Entitats de Solidaritat amb els Inmigrants i la Campanya pel Tancament dels CIE (Centres d’Internament d’Estrangers).

 

Cerca