El portaveu del grup municipal d’Esquerra Unida, Amadeu Sanchis, ha qualificat aquesta decisió de l’equip de govern de “inadmissible” ja que, d’aquesta forma, el PP “decideix regalar directament als gestors privats la utilització del subsòl amb la consegüent pèrdua del control públic dels aparcaments, de la concessió dels mateixos, així com la posada en perill del patrimoni de la ciutat”.
Per a Sanchis, “si ja era preocupant l’actual política de concessió a empreses privades per a gestionar els aparcaments que es fan amb diners públics perquè repercutisca en el benefici privat, aquestes mesures es converteixen directament en un regal ja que, independentment del que puga obtenir l’Ajuntament amb aquesta decisió, es renuncia a gestionar i vigilar el bon ús dels mateixos i al fet que no s’augmente de manera abusiva els preus de les places”.
Finalment, el regidor ha anunciat que la seua formació política demanarà en la comissió d’Urbanisme explicacions sobre com l’Ajuntament pensa fiscalitzar que les obres no van a perjudicar el patrimoni que puga trobar-se, “tenint en compte la història de la ciutat de València que encara es troba en el subsòl”, ha conclòs l’edil.






