“Els problems financers de la Generalitat no es resoldran amb ‘bonos patriòtics’ sinó amb una revisió a fons de la política d’ingressos i despeses”

dissabte 30 abril 2011  |  Publicat a: Actualitat, Notícies, País Valencià

La coordinadora general d’EUPV i candidata a la Presidència de la Generalitat, Marga Sanz, considera que la decisió del Consell d’ampliar l’emissió de bonos patriòtics “revela els greus problemes de liquiditat als que ha conduït una nefasta política econòmica, que ha reduït impostos a les rendes més altes  i ha dilapidat diners públics en grans events, socialment improductius i econòmicament deficitaris. Ara les urgències per a pagar a proveïdors en campanya electoral porten al Consell a assumir interessos econòmics costosíssims en una política de pan para hoy y hambre para mañana”, ha criticat Sanz.

La candidata de la formació d’esquerres ha valorat l’anunci del conseller d’Economia d’ampliar l’emissió de bonos de deute afirmant que “els problemes financers de la Generalitat no es resoldran amb xicotets ‘parxes’ d’urgència sinó aplicant una revisió a fons de la política d’ingressos i despeses. És precisamente aquest Consell qui ha presumit d’abaixar any rere any impostos progressius com ara l’IRPF o el de successions i donacions, la qual cosa li ha provocat una minva dels ingressos fiscals que ara serien necessaris per afrontar els pagaments a proveïdors i el manteniment dels serveis públics”. Sanz considera que “l’emissió de ‘bonos patriòtics’ no és més que una fugida endavant que, molt prompte, es revelarà com un carreró sense eixida”.

“Des d’E'UPV instem el Consell a aplicar una revisió radical de la seua política fiscal i el retall de la despesa en fastos i projectes de curtes mires, amb beneficis privats i nul·la rendibilitat pública, que encara caracteritzen el Consell de Camps”, ha explicat la dirigent d’esquerres.

Cerca